środa, 25 marca 2009

Dwa podejścia przy tworzeniu napisów w scenach WPF 3D

Naszym celem jest umieszczenie jakichś napisów w tworzonej scenie 3D. Możemy tutaj wyróżnić dwa podejścia:

  • Tworzenie napisów 3D
  • Tworzenie napisów 2D w oparciu o lokalizacje 3D
Podejście pierwsze wymaga stworzenie (narysowanie) obiektu w przestrzeni a następnie pokrycie go napisem. W tym celu tworzony jest pędzel z napisem, którym maluje się obiekt w przestrzeni. Przykładowa scena zawierająca tak stworzone napisy znajduje się na poniższym rysunku:

Podejście drugie wymaga na warstwie zawierającej Viweport3D umieszczenie warstwy zawierającej obiekt typu Canvas, który jest przeżroczysty, na nim umieszczamy TexBlock'i w odpowiedniej lokalizacji, która związana jest z pewnym punktem w przestrzeni. Podejście takie przedstawione jest na rysunku poniżej:

Oczywiście, każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Etykiety 3D, bazujące na pierwszym podejściu, są bardziej przydatne, gdy tekst jest elementem sceny. Napisy tworzone przy pomocy drugiego podejścia, są zwykle bardziej czytelne, ale bardziej odróżniają się od sceny i obsługa ich jest bardziej skomplikowana. Rysunek poniżej przedstawia porównanie obydwu metod:

(To tylko jedna z części artykułu, przeczytaj pozostałe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7)

8 komentarzy:

Posty powiązane / Related posts