wtorek, 17 marca 2009

Tworzenie obrazu zawierającego filmowe miniatury.

W poprzednim poście pojawił obraz, który był złożony ze zrzutów ekranowych z filmu:

Ponieważ przygotowanie tego obrazka, zajęło mi kilka chwil, dlatego chciałbym się podzielić z moimi czytelnikami wiedzą, jak można taką grafikę przygotować.

Zacznijmy więc od narzędzia, którym można to przygotować. Ja znalazłem, że taką funkcjonalność zawiera oprogramowanie Media Player Classic. Jest on dość popularny i ja np. miałem go już zainstalowany w ramach pakietu kodeków: K-Lite Codec Pack. W celu uzyskania obrazu (jak ten powyższy) wystarczy otworzyć film, zrobić pauzę, a następnie z menu "File" wybrać "Save Thumbnails...". W oknie zapisywania wybieramy plik do zapisu, typ (BMP, JPG), wielkość docelowego obrazu oraz ilość wierszy i kolumn miniatur. W zasadzie proste i łatwe, niestety czekała mnie niemiła niespodzianka: okno z napisem: "GetCurrentImage failed".

Dopiero dłuższa chwila poszukiwań sprawiła, że problem rozwiązałem problem. W tym celu należało wejść w menu View -> Option. Wybrać na drzewku gałąź Output i w "DirectShow Video" wybrać inne niż oznaczony gwiazdką wyjście, np. System Default jak na rysunku poniżej:

Mam nadzieję, że te proste wskazówki pomogą jeszcze komuś innemu poza mną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Posty powiązane / Related posts