Jakiś czas temu postanowiłem rozpocząć moją przygodę grafiką 3D generowaną za pomocą Windows Presentation Foundation (WPF). Muszę przyznać, że biorąc pod uwagę prostotę z jaką można tworzyć grafikę 3D jest to na prawdę dobre narzędzie. Bez większych problemów opanowałem generowaną przy pomocy trójkątów w przestrzeni grafikę, tym bardziej, że bardzo wiele artykułów opisuje właśnie te elementy. Schody pojawiły się w momencie, gdy postanowiłem dodać do moich grafik 3D jakieś napisy. Dlatego właśnie tworzeniu napisów w scenach WPF 3D chciałbym poświęcić niniejszy artykuł.
Aby ułatwić czytanie, artykuł został podzielony na części:
- Wstępniak (czyli ten tekst)
- Dwa podejścia przy tworzeniu napisów w scenach WPF 3D
- Rozwiązanie w praktyce
- Napisy przestrzenne (WPF 3D)
- Napisy przestrzenne (WPF 3D), a ich wektory położenia
- Napisy płaskie (WPF 2D)
- Podsumowanie i historia zmian
Zapraszam do lektury (kolejne części będą się pojawiały jako kolejne posty).
(To tylko jedna z części artykułu, przeczytaj pozostałe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7)
Bardzo wartościowy wpis
OdpowiedzUsuńFascynujący wpis. Podoba mi się.
OdpowiedzUsuńKiedyś to była dla mnie czarna magia.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńBardzo lubię tak interesujące i jednocześnie ciekawe wpisy.
OdpowiedzUsuńWartościowe informacje
OdpowiedzUsuńTakie informacje jak te są niesamowicie wartościowe.
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuń