środa, 1 września 2010

[WPF 3D] Prawoskrętny układ współrzędnych. [PL]

Do tej pory zapomniałem wspomnieć o jednej ważnej i bardzo podstawowej sprawie dot. WPF 3D, a mianowicie z jakim układem współrzędnych mamy tutaj do czynienia.

Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.

 Otóż w WPF 3D mamy do czynienia z prawoskrętnym układem współrzędnych. Aby nie brzmiało to zbyt tajemniczo pozwolę sobie wrócić do reguł prawych dłoni (i z drobną pomocą Wikipedii) mogę napisać, że jest to taki układ współrzędnych, w którym: jeżeli wnętrze obracającej się prawej dłoni zakreśla łuk od osi OX do OY, to kciuk ma zwrot zgodny ze zwrotem osi OZ (tzw. reguła prawej dłoni Royberta albo reguła śruby prawoskrętnej). W ten sposób sprawdzamy, czy badany układ ma tę samą skrętność, co układ wyznaczony przez prawą rękę człowieka.
Promuj

4 komentarze:

  1. nie do przeczytania..;
    cssssssss

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmhm, mi się wydaje, że da się to przeczytać, aczkolwiek w razie dalszych wątpliwości wystarczy krótkie spojrzenie na rysunek, a wszystko stanie się wtedy jasne :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. blog jest extra bede tu wracać!

    OdpowiedzUsuń
  4. extra wpis i fascynujące treści

    OdpowiedzUsuń

Posty powiązane / Related posts