Tak jak pisałem w poprzednim post'cie zamierzam
uruchomić projekt typu „open source” pod nazwą "Mesh
Diagram 3D" lub w skrócie MD3D. Projekt będzie rozwijany w
ramach konkursu pod tytułem „Daj
się poznać”, organizowanego przez Maćka
Aniserowicza. Informacji na temat innych projektów konkursowych
można szukać pod adresami:
http://www.maciejaniserowicz.com/page/Uczestnicy-konkursu-Daj-sie-poznac.aspx
oraz http://dotnetblogs.pl/dajsiepoznac.htm.
A
więc do dzieła!
Mój pomysł to biblioteka +
przykładowa aplikacja: Mesh Diagram 3D. Opracowana
będzie na platformę .NET z wykorzystaniem WPF. Biblioteka ma
zapewniać możliwość wizualizacji różnego typu diagramów 3D.
Informacje dotyczące projektu i wykorzystanych w
nim rozwiązań będą się pojawiały na tym blogu i będą one
oznaczone etykietą MeshDiagram3D.
Dodatkowe informacje na temat projektu (łącznie z kodem źródłowym)
będą dostępne na platformie Codeplex, pod adresem:
http://meshdiagram3d.codeplex.com/
(na razie projekt nie jest jeszcze dostępny publicznie, ale zostanie
upubliczniony w ciągu najbliższego miesiąca).
Podstawową
funkcjonalnością ma być możliwość prezentacji diagramów
przestrzennych dla różnego rodzaju sieci. Do wspomnianych sieci
zaliczyć można np.:
- sieci komputerowe,
- struktury plików i katalogów na dysku,
- model informacyjny zawarty w bazie danych lub zgodny o OPC Unified Architecture,
- inne....
Jak wspomniałem wcześniej, biblioteka powinna
zapewnić obsługę różnego rodzaju struktur. Aby to zapewnić,
powinien zostać wdrożony mechanizm obsługi różnych dostawców
danych. Dodatkowo zapewnione będzie wsparcie dla zarówno struktur
typu drzewiastego, jak i dowolnie powiązanych (fully-meshed).
Biblioteka dostarczać będzie panel graficzny
(jako kontrolkę), który zapewni:
- wyświetlanie zadanych struktur (obiekty, powiązania, etykiety i inne informacje),
- możliwość zmiany (przez użytkownika) kierunku patrzenia i pozycji oglądającego,
- możliwość zmiany (przez użytkownika) poziomu szczegółowości.
Dodatkowo (jeżeli czas pozwoli i chęci
wystarczy):
- wykorzystany zostanie mechanizm plugin'ów (jako dostawców struktur, czy wyświetlanych obiektów),
- interfejs będzie oparty o wstążkę (z ang. Ribbon),
- zapewniona będzie możliwość drukowania aktualnego widoku.
Zachęcam wszystkich do obserwowania projektu i
wpisów na moim blogu.
NAPRAWDĘ ambitny projekt i sądząc po blogu - do zrealizowania przez ciebie - brawo i do dzieła.
OdpowiedzUsuńDzięki, również mam nadzieję, że uda mi się to zrobić i przede wszystkim, że mi na to wystarczy czasu ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!