niedziela, 22 sierpnia 2010

[WPF 3D] Wstęp, którego do tej pory zabrakło [PL]

Promuj
Na tym blogu wpisy na temat WPF 3D pojawiają się już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory nie napisałem słowa wstępu wprowadzającego do owego „WPF 3D”. Chciałbym dzisiaj się poprawić i właśnie pewnego rodzaju wstępniak do WPF 3D.
Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.
WPF jest skrótem technologii nazywanej Windows Presentation Foundation. Jest to pewnego rodzaju podsystem graficzny w Windows. Jest to silnik graficzny i API bazujące na technologii .NET (od wersji 3). WPF integruje interfejs użytkownika, grafikę 2D i 3D, multimedia, dokumenty. WPF używa DirectX do wyświetlania grafik (w odróżnieniu od innych narzędzi w .NET, które wykorzystują GDI). WPF został opracowany w taki sposób, by zapewniał spójny model programowania oraz właściwą separację pomiędzy interfejsem użytkownika a logiką aplikacji. WPF, do budowy grafiki wykorzystuje deklaratywny język XML, a dokładniej oparty na nim język o nazwie XAML.
A cóż to jest ten WPF 3D?
Przez WPF 3D rozumieć można zestaw funkcjonalności WPF-a, pozwalający na tworzenie i wyświetlanie grafiki trójwymiarowej (3D). Jednym z głównych celów stawianych WPF 3D jest wsparcie grafiki 3D w dziedzinie interaktywnych interfejsów użytkownika i w związku z tym, WPF zapewnia:
  • Wsparcie dla wielu, różnych platform sprzętowych, obsługiwanych przez system Windows;
  • Wsparcie dla prostych scen zmieniających się dynamicznie, przy zapewnieniu odpowiedniej wydajności na niemal każdym sprzęcie wspierającym Windows;
  • Przybliżenia związane z oświetleniem (świecenie obiektów i odbicie światła) jest na tyle dobre, że pozwalają tworzyć rozpoznawalne sceny 3D, a jednocześnie są na tyle proste, że pozwalają, by takie sceny były renderowane w czasie rzeczywistym;
Dzięki takiemu podejściu i kompromisom z tym związanymi, WPF 3D być może nie nadaje się do stworzenia realistycznej gry, czy filmu 3D, ale na pewno wystarczy do uzupełnienia dwuwymiarowego interfejsu użytkownika o elementy trójwymiarowe. WPF 3D cechuje bardzo proste podejście do opisu sceny, co dodatkowo uzupełnione o możliwość wykorzystania XAML powoduje, że WPF 3D jest bardzo wygodne przy budowie interfejsów użytkownika.
Gdzie szukać informacji na temat WPF 3D?




Promuj

2 komentarze:

  1. Dzięki za wskazanie błędu! Już poprawiłem!
    Przyznam, że nie zdawałem sobie sprawy z takiej pisowni ;), mało tego nawet początkowo nie uwierzyłem .. ale znalazłem wytłumaczenie: "Apostrofu nie należy również używać do oddzielania w skrótowcach końcówek fleksyjnych od tematu. Do tego służy łącznik, zwany też dywizem." (źródło: http://castorthe.w.interii.pl/polszczyzna/polszczyzna_I.htm).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Posty powiązane / Related posts