niedziela, 17 października 2010

Tryb Boga (GodMode) w Windows [PL]

Panel sterowania w Windows jest coraz bardziej podzielony na  poszczególne kategorie, by nie "straszyć" mniej doświadczonych użytkowników i nie wyglądać za bardzo skomplikowanie. Niestety może się to okazać kłopotliwe dla bardziej zaawansowanych  użytkowników, którzy "wiedzą, czego chcą!". Czemu mają więc klikać niepotrzebną ilość razy. Na szczęście jest proste rozwiązanie - tzw. Tryb Boga (ang. GodMode, czasami nazywany również SuperAdmin).
UWAGA: poniższy opis wywołuje w niektórych systemach operacyjnych (np. Vista x64) problemy z eksploratorem Windows, dlatego proszę o rozwagę!!. W przypadku problemów przeczytajcie komentarze pod tym postem, gdzie znajdują się propozycje rozwiązań ew. problemów.

Jego uruchomienie jest bardzo proste, wystarczy tylko w wybranym miejscu stworzyć katalog o nazwie:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} 

Dzięki temu pojawi się w wybranym miejscu ikona:
która zapewni dostęp do  czegoś co wygląda jak zaawansowana wersja panelu sterowania, skąd już jest krótka drogra do poszczególnych ustawień systemu:

Nazwę "GodMode" można zmienić na dowolną inną - ważny jest GUID, który pojawia się nawiasach klamrowych.
A może wolisz utworzyć własny panel sterowania, z wybranymi ikonami? W tym celu przeczytaj artykuł Canonical Names of Control Panel Items na MSDN, by poznać inne ciekawe GUID-y odpowiadające wybranym funkcją panelu sterowania.

26 komentarzy:

  1. doskonały sposób na zablokowanie systemu. właśnie coś takiego mi się udało. Ten trick powinien być gdzieś na blogu hakerów, bo tak wydatnie blokuje system, że wciąż explorer.exe próbuje się przeładować i nici z korzystania z systemu. Nie próbuje tworzyć tego katalogu na pulpicie:). No nic trzeba będzie pogooglować jak uruchomić system. W każdym razie dobry sposób na popsucie visty. 5+ za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykro mi :(
    Przyznam, że przeczytałem o tym w gazecie PCWK i sprawdzałem na moim komputerze z Windows 7 x64 - działa bez problemu, więc może to kwestia jakiś ustawień lub braku aktualizacji na Twoim komputerze? Chyba, że to przypadłość Visty...
    Przepraszam, za spowodowany problem, wieczorem postaram się dodać do posta ostrzeżenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic się nie stało:). Przecież z uśmiechem napisałem ten komentarz. Zresztą problem już rozwiązany:
    http://www.pieandbovril.com/forum/index.php/topic/121767-godmodeed7ba470-8e54-465e-825c-99712043e01c/
    Błąd ten występuje jedynie na ms vista 64-bit. A usunięcie tego problemu to po prostu restart w trybie wiersza poleceń i rmdir GodMode... :). W linku, który wkleiłem jest podany inny guid string akurat dla 64bitowej visty.
    A co do błędu: ten nie popełnia błedów, który nic nie robi.
    A ja szybko wracam na linuxa ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Działa to na Windows XP??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na XP nie próbowałem, ale wydaje mi się że raczej nie...

      Usuń
  5. NIE DZIAŁA na WIndows XP. Od tego jest inny exploit. Albo napisz sam, można nawet w CMD

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie zapoznałem się z tym "trybem boga" dokładnie, przez co sobie zwiesiłem explorer.exe, a mam Viste 64bit... na dodatek coś pomieszałem z nazwą samego folderu, przez co nie mogłem go usunąć. Ale znalazłem rozwiązanie: Menadżer zadań-> wyłączamy na wszelki wypadek exploer.exe w procesach, nowe zadanie-> uruchomiłem daemontool z jego folderu, bo z menadżera można przeglądać foldery oprócz wszystkich plików na desktop, (czy tam gdzie mamy "tryb boga"). Następnie okazało się, że w daemonie jest w miarę niezależny explorator i tam udało mi się usunąć z pulpitu ten syf ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest problem z tym na Viscie 64 bit - o czym już wyżej w komentarzach było napisane. Przyznam, że jak znalazłem informację o tym "trybie" to mi się ten tryb spodobał, ale z biegiem czasu przyznam, że nie używam i nie wydaje mi się on jakiś niezbędny - więc nie masz powodu do zmartwień, że u Ciebie nie działa.

      Usuń
  7. Zrobiłam przez głupotę tryb boga, czy mogę go usunąć bez szkody dla systemu? I jak to zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba z poziomu jakiegoś oprogramowania (np. linia komend:cmd, wspomniany niżej winrar, totalcommander, far, itp..), które pozwala na edycje nazw katalogów zmienić nazwę wspomnianego katalogu i usunąć guid.

      Usuń
  8. Dobry sposób to odpalic menedżer zadań, następnie w zakładce aplikacje kliknąć w "nowe zadanie". Wpisujemy tutaj ręcznie "winrar.exe" (pod warunkiem, że mamy zainstalowanego winrara). W oknie winrara idziemy do pulpitu i zmieniamy nazwę trefnego folderu na dowolną inną i po problemie ;). Potem odpalamy tak samo z menedżera zadań "explorer.exe" i cieszymy się powrotem do normalności. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za ratunek.

      Usuń
    2. Dzięki, działa!!

      Usuń
    3. Mi nie działa zmieniłem nazwę, usuwałem, pliku już nie ma na pulpicie, być moze jest w koszu ale nie mam jak tam zajrzeć... proszę o pomoc.

      Usuń
    4. Kosz jest dostępny jako $RECYCLE.BIN lub RECYCLER (ale zwykle jest ukryty), w linii komend wystarczy wywolac dir /AH aby go zobaczyc na liscie plikow.

      Usuń
    5. nic się nie dzieje, nawet jak usuwam szkodliwy folder przez WinRara, Cleanera czy 7Zip i potem usuwam z kosza to explorer i tak sie nie daje włączyć;/ mógłby ktoś pomóc, opisać po kolei jak przywrócić w pełni dzialający system ?

      Usuń
  9. Mi działa... Jak chciałem usunąć to przeniosłem do kosza i już wszystko działa tak jak ma być.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziwne, mi na viście działa bezproblemowo. No, ale ja mam x32.

    OdpowiedzUsuń
  11. miło sie czyta takie blogi

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę że ten wpis uratuje skórę wielu osobom.

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie tego poszukiwałam w Internecie, dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Posty powiązane / Related posts