niedziela, 11 stycznia 2009

Wstępniak (czyli czego dotyczy ten blog: C#, .NET, OPC i inne) - autor: Maciej Zbrzezny

Nazywam się Maciej Zbrzezny ten blog chciałbym poświęcić aspektom związanym z różnymi technologiami oraz programowaniem. Nie będzie to klasyczny blog, w którym będę opisywał moje codzienne poczynania, a raczej zbiór artykułów w których będę opisywał różne rozwiązania (podejmowane będą różne zagadnienia od bardzo prostych, do bardziej zaawansowanych). Pracuję w firmie CAS (www.cas.eu), w której jestem architektem oprogramowania i programistą. W firmie tworzymy oprogramowanie oparte przede wszystkim o platformę .NET (głównie w języku C#), dlatego przytaczane przeze mnie przykłady będą dotyczyć przede wszystkim C# i .NET. Firma CAS jest aktywnym członkiem OPC Foundation. Tworzone przeze mnie oprogramowanie bardzo często wykorzystuje technologię OPC, dlatego wiele artykułów będzie poświęcone właśnie technologii OPC i jej właśnie powstającego następcy, czyli OPC Unified Architecture (OPC UA). Pewne przykłady będą również dotyczyć oprogramowania z rodziny CommServer (www.commsvr.com) ponieważ jestem współtwórcą tego oprogramowania. Będę poruszał jednocześnie tematy związane z automatyką przemysłową i sposobami jej integracji z systemami warstwy wyższej jak ERP, GIS lub inne, dlatego należy się spodziewać również, że będą się pojawiały zagadnienia związane z ogólnie pojętymi bazami danych i web-serwisami.

2 komentarze:

  1. Przejrzalem wszystkie arty i imho to najlepszy polski blog o c# (a zlookalem ich juz kilkanascie).

    Chociaz nie interesuje mnie OPC to i tak znalazlem tu wiele innych ciekawych rzeczy.

    Dzieki i na pewno bede sledzil na biezaco :)

    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za uznanie, postaram się nadal trzymać formę ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Posty powiązane / Related posts