wtorek, 16 listopada 2010

MeshDiagram3D – zakończenie etapu konkursowego [PL]


Na tym blogu, już wiele razy wspominany był przeze mnie projekt pod nazwą "Mesh Diagram 3D" (MD3D). Projekt ten ujrzał światło dzienne i był rozwijany dzięki konkursowi pod tytułem „Daj się poznać”, organizowanego przez Maćka Aniserowicza (informacji na temat innych projektów konkursowych można szukać pod adresami: http://www.maciejaniserowicz.com/page/Uczestnicy-konkursu-Daj-sie-poznac.aspx oraz http://dotnetblogs.pl/dajsiepoznac.htm). Ponieważ nadszedł czas zakończenia konkursu, dlatego warto pokusić się o pewne podsumowanie tego okresu.

Czy to już koniec?

Zacznijmy może od chyba najważniejszej kwestii, a mianowicie, czy udało mi się zakończyć projekt MD3D? Oczywiście, że nie! Z oprogramowaniem zawsze tak jest, że zawsze można coś więcej...

Czy osiągnięta została jakaś konkretna wersja?

Na razie najbardziej zaawansowana jest warstwa prezentacyjna. Inne elementy zostały na razie zaimplementowane w małym zakresie. Na konkretny release jest więc jeszcze za wcześnie.

Czy projekt będzie dalej kontynuowany?

Zamierzam dalej kontynuować ten projekt, aż uda mi się opracować coś w miarę skończonego.

Czy jestem zadowolony z mojej pracy?

Nie do końca ... Nie udało mi się doprowadzić projektu do konkretnego punktu / kamienia milowego, czy releasu. Niektóre wpisy (konkursowe) na blogu były bardzo proste i powstały bardziej z chęci dotrzymania warunków konkursu niż chęci przekazania innym czegoś ciekawego.

A jakie są pozytywy?

Oczywiście z pewnych elementów jestem zadowolony, w szczególności:
  • poznałem lepiej WPF 3D;
  • zapoznałem się z elementami korzystania z TFS-a;
  • wytworzyłem trochę kodu, który jeszcze się przyda;
  • założyłem i uczestniczyłem w pierwszym (moim) projekcie typu „open source”;
  • napisałem 26 wpisów dotyczących MeshDiagram3D na blogu;
  • z części wpisów powstał (mam nadzieję) ciekawy materiał, który może stanowić tutorial (kurs) WPF 3D.

Co teraz?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Posty powiązane / Related posts