piątek, 17 lipca 2009

Książki o wzorcach projektowych [PL]

Już chyba dwa lata temu przeczytałem sobie książkę pod tytułem "C#. Wzorce projektowe". Książka w ciekawy sposób wprowadza w świat wzorców projektowych. Z pewnością nie jest ona skierowana do początkujących programistów, ale dzięki niej można sobie ukształtować myślenie w taki sposób, by osiągnąć rozwiązanie problemu programistycznego właśnie poprzez użycie odpowiedniego wzorca. Przecież nie ma potrzeby wymyślać koła od nowa, lepiej wykorzystać rozwiązanie, które już ktoś wcześniej wymyślił. Wszystkie przedstawione w książce wzorce projektowe zostały zilustrowane przykładami kodu w C# (!) oraz diagramami UML. Przedstawione w książce przykłady w ciekawy sposób pokazują zastosowanie każdego wzorca. W książce znalazły się takie informacje jak:

  • Podstawowe wiadomości o wzorcach projektowych
  • Interfejsy i klasy abstrakcyjne
  • Wzorce interfejsów
  • Wzorce odpowiedzialności
  • Wzorce konstrukcyjne
  • Wprowadzenie do operacji
  • Wzorce operacji
  • Wzorce rozszerzeń
  • Wzorce rozszerzające

Ostatnio natknąłem się na inną książkę o podobnej tematyce: "Head First Design Patterns". Książka ta jak każda z serii "Head First" przedstawia omawiane zagadnienia w specyficzny sposób ale chyba jest jeszcze jedna sprawa która ją odróżnia, to (chyba) trochę inne podejście do tematu, przez co trochę inna zawartość merytoryczna:

  • Cele stosowania wzorców projektowych
  • Założenia, na których opierają się wzorce projektowe
  • Najważniejsze i najczęściej wykorzystywane wzorce projektowe
  • Przechowywanie i prezentacja danych
  • Mechanizm RMI
  • Wzorzec MVC
  • Implementacja wzorców projektowych w aplikacjach

Piszę (chyba), bo książki jeszcze nie przeczytałem, ale mam nadzieję że mi się wkrótce uda (być może stanie się to możliwe np. za sprawą konkursu zaproponowanego na bloku Polishwords w post'cie pod tytułem: Głowa pierwsza: Wzorce Projektowe: http://polishwords.com.pl/blog/2009/glowa-pierwsza-wzorce-projektowe/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Posty powiązane / Related posts