niedziela, 24 października 2010

[WPF 3D] Linie 2D w scenie 3D [PL]

W poprzednich wpisach opisane zostały zagadnienia związane z rysowaniem linii w scenach 3D oraz wymienione zostały pewne gotowe rozwiązania pozwalające takie linie rysować. Zastanówmy się jednak chwile i pomyślmy nad rozwiązaniami alternatywnymi, przecież scena 3D wyświetlona na płaskim ekranie jest tylko pewnego rodzaju projekcją trójwymiarowej przestrzeni na płaszczyznę, więc dlaczego nie rysować zwykłych linii bezpośrednio na tej płaszczyźnie?

sobota, 23 października 2010

[WPF 3D] Linie 3D przy pomocy ScreenSpaceLines3D i WireLines [PL]

W poprzednim artykule opisane zostały zagadnienia związane z rysowaniem linii w scenie 3D opartej o WPF. W tym artykule zostaną opisane gotowe rozwiązania umożliwiające kreślenie linii.

piątek, 22 października 2010

[WPF 3D] Rysowanie linii, to nie taka banalna sprawa [PL]

Jednym z problemów, na jakie może napotkać programista tworzący trójwymiarową scenę przy pomocy WPF 3D, jest rysowanie linii. W tym artykule zostanie opisane, dlaczego taki problem może zaistnieć i jak go można rozwiązać.

poniedziałek, 18 października 2010

Cała prawda o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach internetowych [PL]


Celem większości twórców lub osób prowadzących stronę internetową (np. bloga jak to jest w moim przypadku) jest pozyskanie jak największej liczby osób ją odwiedzających. Powszechnie wiadomo, że bogata i ciekawa zawartość strony nie gwarantuje wysokich statystyk oglądalności. Jak więc spowodować, by wspomniana witryna nie stała się bardzo małą i niezauważalną igłą w gigantycznym stoku siana Internetu? W tym celu należy stronę optymalizować dla wyszukiwarek internetowych (z j. ang. Search Engine Optimization = SEO), potocznie mówiąc: należy ją odpowiednio pozycjonować. Pozycjonowanie jest sztuką i nauką o takim tworzeniu witryn internetowych, aby były prezentowane wysoko w wynikach wyszukiwania na zapytanie związane z treścią witryny.

niedziela, 17 października 2010

Tryb Boga (GodMode) w Windows [PL]

Panel sterowania w Windows jest coraz bardziej podzielony na  poszczególne kategorie, by nie "straszyć" mniej doświadczonych użytkowników i nie wyglądać za bardzo skomplikowanie. Niestety może się to okazać kłopotliwe dla bardziej zaawansowanych  użytkowników, którzy "wiedzą, czego chcą!". Czemu mają więc klikać niepotrzebną ilość razy. Na szczęście jest proste rozwiązanie - tzw. Tryb Boga (ang. GodMode, czasami nazywany również SuperAdmin).

wtorek, 12 października 2010

[WPF 3D] Transformacja wektora 3D [PL]

Na temat transformacji w WPF 3D pojawiło się wcześniej już trochę informacji (m.in. „czym są transformacje i do czego je można wykorzystać?”, czy „jak transformacje tworzyć i komponować?”), zabrakło jednak informacji, jak transformacje wykorzystać do obliczeń 3D.

poniedziałek, 11 października 2010

[WPF 3D] Wizualne drzewo w WPF (visual tree) a elementy w scenie 3D [PL]

Czasem zachodzi potrzeba, by element sceny 3D wiedział o swojej obecności w scenie, np. w celu odpowiedniego obrócenia się, by być przodem do kamery. Oczywiście przy jego dodawaniu do sceny można by było przekazać do niego odpowiednie informacje o scenie, ale okazuje się, że każdy element sceny może sam uzyskać odpowiednie informacje, gdyż wszystkie elementy sceny 3D w WPF (i nie tylko sceny 3D) tworzą drzewo wizualne (visual tree).

piątek, 1 października 2010

[WPF 3D] Obracamy, przesuwamy, skalujemy? Kamerę (i nie tylko). [PL]

W poprzedniej części zacząłem pisać o przekształceniach i transformatach, w tym wpisie pokazane zostaną przykłady jak można wykorzystać transformaty do poruszania kamerą.
Okazuje się, że przekształcanie (w tym obracanie, przesuwanie) wszystkich elementów w scenie może być niewygodne i nieopłacalne (np. ze względów wydajnościowych), dlatego czasem lepiej będzie wykonać przekształcenie dla samej kamery.

Posty powiązane / Related posts