wtorek, 31 sierpnia 2010

[WPF 3D] Niech stanie się światłość! [PL]

Ten wpis jest kontynuacją tematyki związanej z WPF 3D, w którym przedstawiony zostanie ważny element każdej sceny, a mianowicie światło.

poniedziałek, 30 sierpnia 2010

[WPF 3D] Podstawy grafiki 3D. [PL]

Promuj
W jednym z poprzednich wpisów napisałem czym jest ten „WPF 3D”, dzisiaj przedstawione zostaną kolejne podstawy, a mianowicie omówione zostanie (w skrócie) czym jest grafika 3D.
Uwaga: jeżeli już wcześniej jakkolwiek programowałeś grafikę 3D (lub co więcej, uważasz się za eksperta w tej kwestii), lepiej zatrzymaj się już teraz i nie czytaj dalej ... te podstawy mogą porazić ;)

czwartek, 26 sierpnia 2010

MeshDiagram3D – zalążek kodu już dostępny [PL]

Promuj
Pierwszy miesiąc (od czasu „zaklepania” nazwy projektu i powiązanej domeny w ramach CodePlex) już prawie minął, w związku z tym, zgodnie z regulaminem CodePlex, należało upublicznić projekt MeshDiagram3D, razem z krótkim opisem, licencją i kodem źródłowym. Projekt jest dostępny tutaj: http://meshdiagram3d.codeplex.com/.

wtorek, 24 sierpnia 2010

Windows - automatyczne logowanie użytkownika [PL]

Dziś nie będzie nic odkrywczego, ale w ramach kontynuacji tematu „pomocy doraźnej” rozpoczętej w poprzednim wpisie, chciałbym jeszcze poruszyć jedną sprawę, a mianowicie: „Jak sprawić, by system Windows automatycznie logował użytkownika po starcie systemu”. To straszne, ale niektórzy nie mogą znieść wprowadzania hasła!! Lub uważają, że to strata czasu, aby system dręczył nas niepotrzebnymi pytaniami, niech lepiej się w tym czasie „wgrywa”!!

poniedziałek, 23 sierpnia 2010

Ratunku zapomniałem hasła do mojego Windows! [PL]

Bycie ogólnie pojmowanym „informatykiem” powoduje, że człowiek staje się pewnego rodzaju „helpdeskiem” dla bliskich i znajomych. Ktoś coś zepsuje w komputerze... ja naprawiam ;)
Niedawno (znów) usłyszałem słowa podobne do tych zawartych w tytule. Powiedziałem wtedy:

niedziela, 22 sierpnia 2010

[WPF 3D] Wstęp, którego do tej pory zabrakło [PL]

Promuj
Na tym blogu wpisy na temat WPF 3D pojawiają się już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory nie napisałem słowa wstępu wprowadzającego do owego „WPF 3D”. Chciałbym dzisiaj się poprawić i właśnie pewnego rodzaju wstępniak do WPF 3D.

czwartek, 19 sierpnia 2010

[WPF 3D] Backface culling, do usuwania niewidocznych powierzchni w WPF 3D [PL]

Promuj
W dzisiejszym wpisie chciałbym rozwinąć temat, który zacząłem we wpisie na temat reguły prawej ręki (lub reguły zegara). Do napisania tego wpisu zainspirował mnie komentarz pod wspomnianym wpisem: „Bardzo ciekawe opisanie backface cullingu, nigdy bym nie wpadł by tak to wyjaśnić :)” Otóż moim celem nie było wtedy opisanie „backface cullingu”, a jedynie wskazanie, w jakiej kolejności podawać krawędzie, by płaszczyzna na scenie była widoczna. Zobaczmy jednak, cóż to jest ten „backface culling”?

poniedziałek, 16 sierpnia 2010

[WPF 3D] Reguła prawej dłoni lub reguła zegara [PL]

Promuj
W niniejszym post'cie chciałbym wspomnieć o ważnej rzeczy, jeżeli chodzi o WPF i grafikę 3D. O mały włos o niej bym zapomniał, w poprzednich wpisach (1, 2) nic na ten temat nie wspominałem, a mianowicie chodzi mi o „Regułę prawej dłoni”!

wtorek, 10 sierpnia 2010

Programowanie i Technologie na Facebook [PL]

Wczoraj utworzyłem na Facebook stronę poświęconą temu blogowi. Zapraszam do odwiedzin i dołączenia do społeczności, która lubi stronę: http://www.facebook.com/pages/Programowanie-i-Technologie/118722681510145.  Teraz każdy może kliknąć "Lubię to! ;) Zapraszam do polubienia strony jak i później poszczególnych pojawiających się wpisów!

poniedziałek, 9 sierpnia 2010

[WPF 3D] Czworościan, sześcian ... itd. z poziomu C# [PL]

Promuj
Ten wpis jest kontynuacją tematyki związanej z grafiką trójwymiarową opartej o WPF. Zostanie w nim pokazane jak przy pomocy kodu napisanego w C# narysować proste wielościany.

piątek, 6 sierpnia 2010

[WPF 3D] Światło, ... kamera, ... trójkąt [PL]

Promuj
W niniejszym post'cie chciałbym zaprezentować podstawowe elementy niezbędne do rozpoczęcia przygody z grafiką trójwymiarową opartą o Windows Presentation Foundation (WPF).

wtorek, 3 sierpnia 2010

Mesh Diagram 3D (po co? na co? i dlaczego?) [PL]

Tak jak pisałem w poprzednim post'cie zamierzam uruchomić projekt typu „open source” pod nazwą "Mesh Diagram 3D" lub w skrócie MD3D. Projekt będzie rozwijany w ramach konkursu pod tytułem „Daj się poznać”, organizowanego przez Maćka Aniserowicza. Informacji na temat innych projektów konkursowych można szukać pod adresami: http://www.maciejaniserowicz.com/page/Uczestnicy-konkursu-Daj-sie-poznac.aspx oraz http://dotnetblogs.pl/dajsiepoznac.htm.

poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Dlaczego tak teraz cicho i spokojnie? [PL]

Ostatnio na moim blogu było jakoś ciszej i spokojniej wpisów powstawało niewiele, ale to nie znaczy, że nic się u mnie w tym czasie nie działo. Po prostu najpierw miałem dość gorący okres, a teraz nie dawno wróciłem dopiero z urlopu.

Posty powiązane / Related posts